На цикловій комісії філологічних та природничих дисциплін функціонує постійно діючий студентський науковий гурток «Культура професійного мовлення»(керівник – кандидат філологічних наук, доцент, викладач-методист Пасічна О. В.). Гурток працює над проблемами культури професійного українського мовлення та академічної доброчесності.
09.11.2023 на базі Відокремленого структурного підрозділу «Криворізький фаховий коледж Національного авіаційного університету»відбулася ІІІ Регіональна науково-практична онлайн-конференція «Академічна доброчесність: основи теорії та практики».
У роботі конференції взяли участь керівник гуртка Пасічна О. В. та члени гуртка Ведьорін В. (здобувач освіти 2-011 групи) і Морозенко Ю. (здобувачка освіти 5-011 групи).
З доповіддю «Рецензування кваліфікаційних робіт» виступила Пасічна О. В. Було наголошено на важливості підвищення якості кваліфікаційних робіт. Задля об’єктивного оцінювання кваліфікаційні роботи підлягають рецензуванню. Доповідачка ознайомила здобувачів освіти з призначенням рецензії на кваліфікаційну роботу, розглянула обов’язкові складники тексту рецензії, окреслилатипові помилки здобувачів освіти в написанні та оформленні кваліфікаційної роботи.
Завершуючи доповідь, Пасічна О. В. зробила такі висновки: якісно виконана кваліфікаційна робота засвідчує сформованість у здобувача освіти необхідних дослідницьких умінь і навичок із опрацювання спеціальної літератури, її аналізу, оволодіння методами наукового дослідження, вироблення власних підходів до розв’язання конкретних практичних завдань.
З доповіддю «Порушення академічної доброчесності як суспільна проблема» виступила Морозенко Юлія. Вона ознайомила учасників конференції з основними видами порушенняакадемічної доброчесності, насамперед плагіатом, та його наслідками для суспільства. Спираючись на Закон України «Про освіту», доповідачка розкрила сутність таких видів порушень академічної доброчесності: академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація, списування, обман, хабарництво, необ’єктивне оцінювання. Детальну увагу було приділено плагіату як найсерйознішому виду порушення академічної доброчесності.
Морозенко Юлія наголосила в доповіді, що плагіат як хвороба суспільства має бути викорінений із нашого життя. Задля цього необхідно вживати суворих заходів до порушників академічної доброчесності, передбачених нормативними документами, зокрема Законом України «Про освіту» та Законом України «Про авторське право та суміжні права».
ВедьорінВсеволод виступив з доповіддю «Причини плагіату в роботах здобувачів освіти». Доповідач зазначив, що поширеним явищем на сьогодні є виконання робіт здобувачами освіти зі значним обсягом текстових запозичень і без вказівки на автора першоджерела. З-поміж причин плагіату виокремлено насамперед такі: бажання отримати гарну оцінку; страх зазнати невдачі при самостійному виконанні роботи; погане керування власним часом; відсутність зацікавленості в завданні; упевненість, що викладач не помітить несамостійного виконання роботи; плутанина щодо того, що є плагіатом; фізичні та розумові перевантаження; бажання зекономити час; невпевненість у собі; недостатній рівень підготовки.
Всеволод Ведьорін дійшов висновку, що студенти, які обирають плагіат або шахрайство, отримують несправедливу перевагу при виконанні завдань і не поважають важку роботу інших здобувачів освіти. Важливо, щоб студенти розуміли, що викладачі зацікавлені в оцінці власної, оригінальної роботи кожного студента, а не в оцінці роботи, вкраденої в інших. Задля уникнення цього негативного явища порушення академічної доброчесності слід проводити інформаційну роботу щодо правил використання здобувачами освіти чужої інтелектуальної власності у процесі написання наукових робіт.