Трансформація системи освіти України ставить виклики перед педагогами України: - це оволодіння сучасними технологіями навчання, кращими досягненнями педагогічного досвіду, вміння активно використовувати інформаційне середовище, раціонально сприймати інновації, критично мислити, мати творчі та наукові здібності, високу професійну компетентність. Педагог повинен бути готовим до вмотивованої професійної діяльності, здатним працювати не лише по новому, а й бути ініціатором інноваційних процесів, володіти педагогічною майстерністю та професійною культурою.
Сучасному викладачеві, щоб залишатися успішним, доводиться не лише викладати навчальні дисципліни, передбачені у його індивідуальному робочому плані, але й постійно розвиватися, переосмислювати власні методики, цілковито переглядати методику викладання.
Покоління молоді, які до нас приходять здобувати знання потрібно весь час зацікавлювати. Ці молоді люди не слухають сухі лекції, вони швидко перемикаються на свої гаджети. Тому нові підходи до викладання та навчання є необхідністю.
Навчання і самовдосконалення справжнього професіонала –триває протягом усього життя. Модель сучасного викладача передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку.
Тому важливим фактором відповідності є самоосвіта. Закон України «Про освіту» визначає самоосвіту, як інформальну освіту, яка передбачає самоорганізоване здобуття особою певних компетентностей, зокрема під час повсякденної діяльності, пов’язаної з професійною, громадською або іншою діяльністю. Самоосвіта – це в першу чергу цілеспрямована, пізнавальна діяльність педагога з оволодіння загальнолюдським досвідом, методологічними та спеціальними знаннями, професійними вміннями і навичками, необхідними для удосконалення педагогічного процесу.
Для того щоб сформулювати нову парадигму процесу викладання відповідно до сучасних вимог суспільства викладачі циклової комісії філологічних та природничих дисциплін відвідують різнопланові курси, лекції, конференції, вебінари, тренінги.
.