Меню
Використання інноваційних методів навчання (ментальна карта) при підготовці до НМТ з «Історія України» викладачем Коваленко О.Ф. для здобувачів освіти 2 курсу навчання
2023-02-16

Тема роботи: «Феномен українського шістдесятництва.»

При підготовці використовується метод «ментальна карта».

Ментальна карта , відома також як карта думок (mind map) або асоціативна карта – це діаграма зв’язків, яка відображає природний хід мислення від центральної ідеї до її наслідків. Іншими словами, це метод візуального представлення ідей, думок, концепцій та будь-якої іншої інформації.

На практиці ментальна карта може виглядати по-різному, але в центрі завжди знаходиться ядро – основна ідея. З ядра до більш приватним поняттям тягнуться гілочки асоціацій, які у кожному вузлі діляться кілька напрямів. Щоб наочніше уявити кожну гілку, її зазвичай виділяють кольором. Так можна чітко простежити смислові блоки.

Відображати хід думок візуально люди почали ще сотні років тому. І наочний приклад тому можна знайти в зошитах Леонардо да Вінчі, де малюнки та схеми поєднуються зі стрілками та примітками. Але теоретичну основу використання ментальних карток у 1960-х роках заклав британський психолог Тоні Бьюзен.

Переваги ментальної карти

Наш мозок простіше сприймає інформацію як структурної схеми. Коли ми її складаємо, то одразу вирішуємо кілька питань: записуємо інформацію, аналізуємо її, розбиваємо на структурні блоки, відстежуємо логічні зв’язки.

Ментальні карти застосовують у багатьох випадках. Але в кожному з них дозволяють зробити дві важливі речі: проникнути в суть проблеми та охопити поглядом весь спектр можливих рішень.

Використовується онлайн сервіс https://www.mindmeister.com/ Дозволяє працювати колективно онлайн. Здобувачі освіти попередньо вже мають навички роботи із даним сервісом.

Колективно створюється ментальна карта присвячена творчим здобуткам А.Горської, як яскравого представника періоду «шістдесятництва».

Для закріплення знань здобувачі освіти створюють на вибір ментальні із запропонованого списку:

  • Л. Танюк - Л.Костенко
  • В. Симоненко - В.Стус
  • І. Світличний - М. Вінграновський

Викладач в процесі роботи допомагає здобувачам освіти колективно створити ментальну карту, визначити основні блоки та встановити зв’язки між ними. В процесі здобувачі за підтримки викладача обговорюють та пояснюють чому саме такий блок і зв'язок було вибрано.

План роботи

  1. Визначаються основні блоки.
  2. Створюється текстова основа блока.
  3. Визначаються додаткові пункти.
  4. Створюються зв’язки між блоками.
  5. Кожен пункт за потреби отримує візуальне супроводження.
  • можливість використати фото чи зображення (розгортається на весь екран за потреби)
  • можливість використати відео (розгортається на весь екран за потреби)
  1. Редагування зовнішнього оформлення блоків та зв’язків.
  2. Поділитися посиланням із іншими учасниками, роздрукувати чи опублікувати ментальну карту.

Варіант вертикальної схеми

C:\Users\111\Desktop\vtynfkmyf rfhnf.JPG

Варіант горизонтальної схеми

Відображення у формі розмітки

page-up