Меню
Матеріали на класну годину: кейс 3 Кодекс академічної доброчесності
2021-11-17

C:\Users\nil10\Desktop\Сайт_колледжа\Components\College logo\logo.png

Мета: ознайомити здобувачів освіти зі змістом та нормами Кодексу академічної доброчесності, принципами та цінностями академічної доброчесності, основними видами порушень академічної доброчесності.

Завдання: 1) ознайомити здобувачів освіти із змістом Кодексу академічної доброчесності, 2) навчитися практично визначати порушення норм Кодексу академічної доброчесності) та 3) закріпити знання здобувачами освіти норм Кодексу академічної доброчесності ВСП «КРФК НАУ».

1. Теоретичний матеріал.

Академічна доброчесність є поняттям загальноприйнятим у розвинутих країнах сучасного світу. З одного боку, його узагальненість дозволяє охопити різні сфери академічного життя, де кожному з учасників відведена його унікальна роль і, відповідно, права, обов’язки та відповідальність.

У Рекомендаціях для закладів вищої освіти щодо розробки та впровадження університетської системи забезпечення академічної доброчесності, серед переліку нормативних документів є Кодекс академічної доброчесності. В Рекомендаціях також зазначено, що Кодекс академічної доброчесності повинен визначати загальноприйняті світовою спільнотою стандарти здійснення освітньо-наукової діяльності здобувачами вищої освіти, а також співробітниками закладу вищої освіти з дотриманням при цьому основних моральних і правових норм академічної поведінки. Кодекс забезпечуватиме дотримання принципу нетерпимості («нульової толерантності») до порушень академічної доброчесності та етики академічних взаємовідносин.

Кодекс академічної доброчесності ВСП «КРФК НАУ» (далі – Кодекс) схвалено Педагогічною Радою Коледжу 31 серпня 2020 р. та введено в дію Наказом Начальника коледжу від 10.09.2020 р.

Кодекс складається з шести розділів:

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

2. ОСНОВНІ ВИЗНАЧЕННЯ, ПРИНЦИПИ ТА ФУНДАМЕНТАЛЬНІ ЦІННОСТІ АКАДЕМIЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ ТА ЕТИКИ АКАДЕМІЧНИХ ВЗАЄМОВІДНОСИН

3. ВИДИ ПОРУШЕНЬ АКАДЕМIЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСП ТА ЕТИКИ АКАДЕМІЧНИХ ВЗАЄМОВІДНОСИН ПІД ЧАС ЗДІЙСНЕННЯ ОСВІТНЬО-НАУКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

4. ДОТРИМАННЯ ПРИНЦИПІВ АКАДЕМIЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСП ТА ЕТИКИ АКАДЕМІЧНИХ ВЗАЄМОВІДНОСИН

5. АКАДЕМІЧНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗА ПОРУШЕННЯ АКАДЕМIЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ ТА ЕТИКИ АКАДЕМІЧНИХ ВЗАЄМОВІДНОСИН

6. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

Так, основними принципами та фундаментальними цінностями академічної доброчесності та етики академічних взаємовідносин в Коледжі є:

  • чесність
  • справедливість;
  • довіра;
  • повага;
  • партнерство;
  • відповідальність;
  • прозорість та інформаційна відкритість;
  • законність.

Порушеннями академічної доброчесності, притаманними освітньо-науковій діяльності, є:

  • академічний плагіат
  • обман
  • академічне шахрайство:
  • неправомірна вигода (хабарництво);
  • несанкціонована співпраця;
  • необ’єктивне оцінювання

В Кодексі зазначено, що НЕ допускається під час провадження освітньо-наукової діяльності вчинення учасниками освітнього процесу чи співробітниками Коледжу дій, які матимуть наслідком вчинення порушення академічної доброчесності або порушення етики академічних взаємовідносин, в т.ч. i таких як:

  • підробка підписів в офіційних документах;
  • використання родинних або службових зв’язків;
  • академічний саботаж та інше…

Кодексом регламентується відповідальність учасників освітнього процесу у разі допущення недоброчесної поведінки чи вчинку.

Корисні посилання:

Кодекс академічної доброчесності Національного агенства якості https://naqa.gov.ua

Кодекс академічної доброчесності http://kk.nau.edu.ua/article/813

Рекомендації для закладів вищої освіти щодо розробки та впровадження університетської системи забезпечення академічної доброчесності https://naqa.gov.ua

2. Практична робота.

1. Групова робота. Ознайомтесь із наведеними нижче варіантами розвязання проблеми і визначте, чи має місце порушення академічної доброчесності в кожному з них?

Семен, Петро, Оксана та Катерина обєдналися для написання групового проекту в межах курсу з міжнародних досліджень. Їм потрібно написати роботу обсягом 10 сторінок.

Через певні причини студенти відклали написання роботи наостанок. Здати роботу потрібно через два дні, а майже нічого не зроблено.

Варіант 1.

Семен писав роботу на схожу тему минулого семестру. Він пропонує надіслати всім свою роботу в електронному вигляді, дещо додати, дещо змініти так, щоб вона відображала спільну думку в межах їхнього проекту. Таким чином, у кожного буде можливість стисло проглянути відредаговану роботу, перш ніж здати її.

Чи цей варіант є порушенням академічної доброчесності?

ТАК

НІ

Варіант 2.

Петро пропонує кожному взяти різні частини роботи і попрацювати над ними самостійно. Зі свого боку, він готовий потім зібрати всі частини разом, узагальнити результати і написати заключні висновки.

Часу дійсно обмаль, тому він сам надішле роботу професору. Решта групи не матиме можливості переглянути готову роботу.

Чи цей варіант є порушенням академічної доброчесності?

ТАК

НІ

Варіант 3.

У Катерини виникла непередбачувана сімейна ситуація, якою вона поділилась із групою. Раніше Катерина була активною учасницею групи, проте цього разу вона не може витратити на письмову роботу достатньо часу.

Учасники групи пропонують поставити імя Катерини на готовій письмовій роботі, Катерина натомість пообіцяла, що наступного разу буде активнішою.

Чи цей варіант є порушенням академічної доброчесності?

ТАК

НІ

Варіант 4.

Оксана розчарована групою. Вона працювала в ній раніше і відчуває, що їхня спільна робота на рівні нижче середнього. Дівчина переймається тим, аби продовжити навчання і хотіла б писати роботу самостійно, оскільки переконана, що так отримає вищий бал.

Оксана пропонує групі написати роботу самостійно і поставити на ній імена інших.

Чи цей варіант є порушенням академічної доброчесності?

ТАК

НІ

Джерело: Крнцепція академічної доброчесності у вищій освіті: https://courses.prometheus.org.ua/courses/course-v1:Prometheus

2. Тест на знання Кодексу академічної доброчесності ВСП «КРФК НАУ»

1. Кодекс академічної доброчесності коледжу визначає:

а) норми і правила поведінки здобувачів освіти;

б) вимоги до написання науково-дослідних робіт здобувачів освіти;

в) загальноприйняті світової спільнотою стандарти здійснення освітньо-наукової діяльності здобувачами освіти;

г) ряд формальностей поведінки, яких не обов’язково дотримуватися.

2. Академічна доброчесність – це…

а) відповідальність педагога за результати своєї академічної діяльності відповідно до статті 42 Закону про освіту;

б) сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та впровадження наукової діяльності;

в) вимога Закону про освіту, яку зобов’язані виконувати педагогічні працівники;

г) моральне зобов’язання педагогічного працівника та студента довіряти один одному під час освітнього процесу.

3. Що можна віднести до видів порушень академічної доброчесності?

а) обман;

б) хабарництво;

в) необ’єктивне оцінювання;

г) усі відповіді правильні;

д) усі відповіді неправильні.

4. «Оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів інших авторів без зазначення авторства під іменем особи, яка не брала участі в їх створенні» це - ….?

а) академічне шахрайство;

б) академічний плагіат;

в) несанкціонована співпраця;

г) академічний саботаж.

5. Який вид плагіату більшою мірою притаманний студентським науковим роботам?

а) дослівний;

б) мозаїчний;

в) самоплагіат;

г) компіляція.

6. Які види академічної відповідальності може призначити викладач для здобувачів освіти, що порушили академічну доброчесність?

а) зниження результатів оцінювання за результатами контрольного заходу;

б) повторне проходженні оцінювання контрольних робіт, екзаменів, заліків тощо;

в) призначення додаткових контрольних заходів (індивідуальні завдання, тести, додаткові контрольні заходи тощо);

г) усі відповіді правильні;

д) усі відповіді неправильні.

7. Який вид академічної відповідальності може призначити комісія з питань етики та академічної доброчесності коледжу для здобувачів освіти?

а) винесення догани;

б) відрахування з числа студентів;

в) виключення з рейтингу претендентів на отримання академічної стипендії;

г) тимчасове недопущення до освітнього процесу.

Підготували:

к.п.н., викладач Л. Висоцька

психолог Д. Кирилова

page-up