Готуючись до олімпіади з математики, яка щорічно проводиться для здобувачів освіти коледжу, поговоримо про математичні ребуси.
Математичні ребуси – це завдання, в яких треба відновити записи окремих математичних дій (додавання, множення, ділення). Здебільшого цифри у ребусах зашифровано буквами або геометричними фігурами. Наприклад, відновимо запис операції додавання у такому ребусі:
Розпочнемо аналіз. Оскільки останній стовпець вимагає, щоб 3А = А, то А = 0 або А = 5. У першому випадку другий стовпчик вимагатиме, щоб Н = 3 або Н = 6. Але тоді виникне перехід через десяток, і не можна узгодити цифри у першому стовпчику. Отже, залишається варіант А = 5. Тоді Н = 8. Із першого стовпчика знайдемо К = 2, а з четвертого – значення Г = 7. Далі підберемо значення двох букв, що ще не визначені: И = 3 і У = 1. Таким чином, маємо таку операцію додавання:
28375 + 28375 + 28375 = 85125.
Ким би не збирався стати здобувач освіти – програмістом, авіоніком, механіком, електриком тощо – йому треба вміти правильно і швидко міркувати, діяти організовано, враховуючи обставини і наявні ресурси. Логічне мислення, яке формується і розвивається у процесі навчання, тут відіграє провідну роль.
Циклова комісія фізико-математичних дисциплін пропонує читачам спробувати розв`язати записані далі завдання.
Логічна задача. Чотири мотоциклісти, кожний з яких має повний бак пального (запас на 120 км шляху), мають відвезти пакет з міста А до міста Б, відстань між якими складає 250 км. Купити пальне в дорозі не можна, можна тільки перелити пальне з бака одного мотоцикла в звільнену частину бака іншого. На транспортування (буксир) один одного мотоцикли не розраховані. Як в описаних умовах мотоциклістам організувати пересування, щоб хоча б один з них зміг доставити пакет у місто Б?
Математичний ребус:
Розв`язання можна надіслати на електронну адресу kafedramath@gmail.com.