Меню
Поради викладачам щодо подолання стресових ситуацій

За умови виникнення нервових напружень, викликаних перевантаженнями, пропонується наступний ряд порад:
1) усвідомити свій стан як результат, як наслідок перевантажень. Викликати бажання змінити своє життя, перетворити регламент своєї професійної діяльності з орієнтацією на зменшення навантажень;

2) при підготовці до уроків планувати фази самостійної роботи учнів, що дозволяють розслабитися і трохи відпочити;
3) частіше перебувати в такій обстановці, де виникає щиросердечний психологічний комфорт. Спілкуватися з такими людьми, що викликають емоційно позитивний стан;
4) дотримуватися принципу й усвідомити, що світ недосконалий, і він не відповідає нашим сподіванням. Тому не можна відповідати за все й очікувати, що завжди досягнеш бажаного результату. Намагайтеся побудувати свій маленький світ у межах своєї компетенції в рамках своєї професійної і службової відповідальності;
5) вдосконалюватися в галузі міжособистісних відносин;
6) прагнути переборювати повсякденну рутину. Використовувати для цього найбільш ефективні засоби освоєння нових методів викладання;
7) уникати професійної замкнутості й ізоляції, обговорювати свої проблеми з колегами по роботі:
8) займатися фізичними вправами, що сприяють розслабленню, зняттю психічних напружень: дихальною гімнастикою, аутотренінгами, хатха-йогою, медитацією, уявними подорожами.
До особистісних ресурсів щодо подолання стресів віднесені наступні:
— вироблення персональної стратегії діяльності викладачем,
— стратегія чіткого планування того, що повинно бути зроблено у визначений час, що із завдань має пріоритетне значення;
— спектр непрофесійної діяльності: заняття садівництвом, їзда на своїй машині, прогулянки на велосипеді, заняття кулінарією, здійснення молитви тощо;
— позитивна позиція до своєї професійної діяльності.
До міжособистісних ресурсів щодо подолання стресів віднесені такі їхні варіанти, як:
— соціальна підтримка близьких;
— розмова про стресову ситуацію з другом, чоловіком, дружиною;
— зустрічі з людьми, що не є викладачами;
— використання друзів у якості «громовідводу».

page-up