Меню
Науковий семінар «Професійні конфлікти сутність, причини і методи усунення» - листопад 2021

25.11.2021 р. викладачем, к.е.н, завідувачем кафедри менеджменту та логістики Смирновою Надією Вікторівною для здобувачів вищої освіти ступеня бакалавра зі спеціальності 073 «Менеджмент» проведено науковий семінар «Професійні конфлікти: сутність, причини і методи усунення».

Метою проведення даного заходу стало:

  • ознайомлення здобувачів освіти із найбільш розповсюдженими умовами і причинами виникнення професійних конфліктів;
  • обговорення варіантів вирішення професійних конфліктів у відповідності із ситуацією та індивідуальними особливостями конфліктуючих сторін.

Міжособистісна трудова взаємодія передбачає часті професійні конфлікти між учасниками трудового колективу. Контакти, кінцева ефективність яких у більшій мірі визначається відмінностями комунікаційних можливостей працівників, створюють конфліктну ситуацію. Цьому, зокрема, сприяють такі особисті якості індивіда, як:

  • вік і стать;
  • норми виховання і віросповідання;
  • рівень освіти і самосвідомості;
  • особистісні мотиви трудової діяльності;
  • схильність до конфронтації.

Схильність до конфліктності, як заперечення існуючого стану речей в організації або ж особисте не сприйняття окремих вимог, у більшій мірі залежить від виховання кожного конкретно взятого працівника. Саме рівень виховання і визначає умови і причини виникнення конфліктів, оскільки встановлює ступінь реагування працівника як на розпорядження і вказівки керівництва, так і на дії оточуючих співробітників.

Так, за низького рівня виховання працівник у більшій мірі буде схильним до конфліктності, що проявлятиметься у його недисциплінованості і частих суперечках. До того ж, саме недоліки виховання визначатимуть основу конфліктів, що виникатимуть з фізичної і емоційної причин і усуваються як усними зауваженнями, так і виховними заходами в колективі. Натомість, конфлікти, що виникають в колективі з причини інтелектуальної несумісності працівників, жодними виховними заходами усунути не можливо. Єдиний варіант – заміна учасників трудового колективу і його оздоровлення шляхом набору нових співробітників із компетентностями, необхідними підприємству, у тому числі такими як стресостійкість, професіоналізм, діловий такт, особисті моральні якості.

page-up